tete_molino1_3mx90cm_fejleccopy.jpg

A játszma: Egy csapat hat kezdő játékosból, egy cserejátékosból.  Érmefeldobással választják ki, hogy melyik csapat kezd. Az adogató csapat játékosa a levegőbe dobja a labdát, és megpróbálja úgy megütni, hogy az ellenfél területén landoljon. Az ellenfél játékosai legfeljebb háromszor érinthetik a labdát, mielőtt visszajuttatják a másik oldalra (az érintésbe a sáncolás nem számít bele). A labdamenet íly módon a következő mozzanatok sorozatából áll: fogadás, feladás, ütés. A visszaütést az ellenfél felugró játékosai sáncolással (tenyérrel, karral) igyekeznek megakadályozni. A labda birtokában levő csapat a támadó fél. Így folytatódik a játék, amíg a labda le nem esik, el nem akad a hálóban, valaki nem hibázik vagy szabálytalankodik.

Hibák, szabálytalanságok:

  • A labda a pályán kívül vagy a támadó csapat térfelén ér talajt, a háló alatt megy át, vagy érinti a háló antennáit.
  • A csapat háromnál többször érinti a labdát, vagy egy játékos kétszer egymás után.
  • Túl sokáig érintkezik a játékos a labdával („tapad” a labda).
  • A játékos hozzáér a hálóhoz szalagjához, amikor a csapatánál van a labda.
  • Nem sikerül megérinteni a labdát, mielőtt az adott csapat térfelén leesik.
  • A játékos átnyúl az ellenfél térfelére, kivéve ütéskor.
  • A játékos bármelyik testrésze az ellenfél térfelére kerül, kivéve a kéz- és lábfejét.
  • Adogatáskor egy játékos felugrik, vagy feltartja a karját a hálónál, hogy az ellenfél ne lássa a labdát.
  • Nyolc másodpercnél tovább tart a szerválás.
  • Az adogató játékos belép a pályára.
  • Összeverekednek a játékosok, akár egy csapaton belül, akár az ellenféllel.

Pontozás: Ha a labda leesik valamelyik térfélen, az ellenfél pontot kap. Ha az egyik csapat hibázik, vagy szabálytalanság történik, akkor a nem hibázó vagy nem szabálytalankodó csapat kap pontot.